söndag 1 maj 2011

Ta mig till havet.....


Stränder, hav, sol, palmer och vit sand har en väldigt härlig inverkan på kroppen! Visst bor vi i Sunny California, men Palo Alto ligger ej vid kusten utan faktisk inåt land. Se på kartan här så hajjar du. Men bara 45 min bort ligger härliga stränder, såsom Santa Cruz vid Stilla Havet. Bara namnet får mig att tänka som sommar, varma vindar och långa stränder.... Och precis så härligt är det!

Efter Philip spelat fotbollsmatch i morse studsade vi in i bilen och körde till SANTA CRUZ. Matsäcken var packad och vi skyndade ned till stranden. Mackor, kaffe, frukt & muffins gick åt i ett huj. Efter maten blev det till att testa vattnet, det var iskallt och nådde bara 52 Fahrenheit (dvs 11 grader ) med andra ord inget att bada i. Men lite basebollkastning och solning blev det allt.

Bakom mina solglasögon kan ja va mig själv.... (som Magnus Uggla sjunger). Solen är himla jobbig för ögonen, så idag fick barnen "riktiga" och egna solglasögen! Sicka coolingar :-)

Vi hade fått tips om att sikta in oss på Santa Cruz Beach Boardwalken och piren. Mitt i prick. En helt underbar dag på stranden som sedan övergick till tivoliåkande. Javisst, mitt på strandpromenaden låg ett mini-Gröna Lund. Skångriga gamla berg-o-dal-banor och rolig spel och attraktioner blev dagens bonus. Philip och jag fick åka Flumeride och hade härligt roligt... eller är han vettskrämd, pojken min :-)
 

Mumsa på sockervadd hör verkligen Tivoli till! Här får kidsen dela på en sockerbomb! På seneftermiddagen tog vi oss ut på Wharfen och en härlig fiskmiddag väntade! Oliven ville ha lax och potatismos, Fille önskade halstrad tonfisk och pappa spanade in sig på Fish & Chips. Yummy, verkligen en härlig middag med nygrillade härligheter på piren med utsikt över stora Stilla Havet! Vilken söndag! Vilken energiboost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar