fredag 17 december 2010

Vilse i pannkakan...


Jaa, det kan man nästa tro... Här är Philip och jag uppe kl 06.42 och vispar, steker, sockrar och "bakar pannkakor". Det är bäcksvart ute och regnet öser ner. Mysigt! Philip hade fått en annorlunda läxa av Mrs Kerscher: Yippie, the kids voted to cook for their homework, we will have a morning brunch tomorrow from 8:30-9:10. Och vad vore en Amerikanst frukost utan Swedish Pancakes? Så upp i ottan på avslutningsdagen, och rodda med vispgrädde, jordgubbssylt och pannkakor.

Minns du förresten "Vilse i pannkakan" som var ett svenskt barnprogram i SVT med premiär den 1 september 1975. Programmet producerades Staffan Westerberg, där Westerberg skrev manus och själv spelade huvudrollen. Huga, det ger mig forfarande rysningar:-)). Tacka vet jag Hajk! från Karlstad. Det hade premiär 1971 med Bengt Alsterlind programledare...


Idag var det alltså sista dagen på terminen! Tänk, Philip och Olivia har gått i amerikansk skola i flera månader. I Kalifornien. Det känns verkligen helt overkligt. -nyp mig i armen och jag sitter i en kall bil vid Stickligen skola.... Men näe, fortfarande här! Och idag vågade barnen slappna av helt och totalt. Philip somnade på sängen i eftermiddags och det är första gången i världshistorien! Så skönt. Så välbehövligt. Så duktiga dom har varit och kämpat sedan den 29 augusti.

När vi handlade på Trader Joe´s hittade Olivia dessa: Brussel Sprout Plants! Jag hade ingen aning om att brysselkål växer på stammar. Visst är dom fina?

När vi kom hem blev vi knäcksugna. Tillsammans med julklappsinslagning blev det knäck a la Ericsson. Alltså eget påhitt med hackade salta cashew-nötter och Sea Salt på toppen. Yummy yummy! Nu är steken i ugnen och rödvinet i glaset, snart njuter vi av en härlig fredagsmiddag och firar att det är Holiday Break!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar