tisdag 24 maj 2011

Att visa uppskattning!

Hela veckan går ut på att visa uppskattning - Teacher Appreciation Week! Vilken oroligt fin tradition de flesta amerikansks skolor har, att visa uppskattning till sina lärare under en av de sista veckorna på skolåret. På Walter Hays gör man det med blommor och frukt från sin egen trädgård. Gissa om det blev maffigt på skolan när 500 barn kom med 3-4 blommor var och några föräldrar ordnade med buketter, vaser och fruktskålar till klassföreståndarna! Jag blir glad i hela kroppen av denna fina tradition. Vita rosor plockade Philip & Olivia med sig!
Uppskattning känner jag för mina svenska vänner här i Palo Alto. När vi flyttade hit var det inget tvivel om att vi skulle börja i amerikansk skola (och inte internationell) för vi vill bli locals. Jag vill känna mig som amerikan och självklart ha amerikanska nära väninnor. När det sedan dyker upp ett gäng underbara svenska mammor att bli vän med, blir ju saken solklar - man ska ha både svenska och amerikanska vänner runt sig. Det gör livet både roligt och enkelt. Här har jag en underbart mysig lunchdate med Tina och Susanna som är hemvändade svenskor. Detta är baksidan med livet som expat - att många avsked kommer att tas. Men man får se det positivt - nya fina vänner har dykt upp och tack vare mail, bloggar och Facebook kommer det bli så lätt att hålla kontakten i framtiden!
Och uppskattning skickar jag till Sticklinge idag! 100% till mamma Mikaela som har skickat oss paket fullt med godis men framöver allt jättefina t-shirts från barnens gamla skola; Sticklinge skola! Gud så omtänksamt! Mikaela (se foto nedan) är 4 barnsmamma till William, Teodor, Ella och Max, som har fullt upp på dagarna också tänker hon på mina kids! Visst är det fantastiskt? Jag kan inte visa nog uppskattning för denna underbara gest!!! Barnen blev såååååå glad och Philip bar stolt t-shirten i skolan här idag.............
Visa UPPSKATTNING! Varje dag har vi alltid något att vara glada för; hälsan, familj, vänner, ljuset, solen, färsk frukt eller en glad frukost med barnen.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar