tisdag 14 juni 2011

Happy Anniversary!


Happy New American Year! För exakt 1 år sedan stod vi på Arlanda flygplats fullastade med 9 resväskor och mycket mod, pirr och skräckblandad förtjusning! Dags för äventyr - att byta Lidingö mot Palo Alto för några år.... Jag är väldigt glad att Captain Mr. Jorgen Ericsson stod på sig, och fixade iväg oss till U.S. 

Ett år jag är enormt stolt över! Ett år jag kommer att minnas med glädje. Ett år jag vill summera med många många ord, men bilder är ändå mest talande! Bara en kort titt i backspegeln; att våga anta utmaningar och förändring är enormt berikande och sammansvätsande för en familj. Go JYPO go! Förmodligen är detta den mest lärorika resa jag gjort och aldrig har jag lärt mig så mycket på så kort tid :-) Jag ser framemot kommande år och hoppas det blir precis lika lyckat och roligt! Följ med i vår bildkavalkad!

Landar på SFO flygplats.
Barnen får plats på Walter Hays skola i Old Palo Alto
 
Tillbringar 1 vecka i Los Angeles och bor i Hollywood.
Söndag i Capitola

Hejjar på Standford Cardinal
Glädjeskutt på stranden i Half Moon Bay.
Gillar utsikten från The Golden Gate Bridge
Dricker vin i Napa Valley
Upplever en äkta Halloween
Firar Lucia
 
Spelar teater i skolan om The American Revolution
Gillar China Town i San Franciso
 
Skriver Cursive på engelska
  
Provar beachen i Florida
Firar jul
Firar nyår med dopp i pool
Bor bland palmer
Rätta stället att köra en cab
Springen en halvmara över Golden Gate Bridge
Chillar i Santa Cruz
Åker skidor i Heavenly,
5th Grade Promotion Ceremony - skolavslutning
        
Och tusen andra saker som vi minns med leende på läpparna............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar