tisdag 31 augusti 2010

Måndag hela veckan?

Måndag morgon och hela familjen laddad för en ny vecka i vår nya värld. Gick till skolan med båda barnen. Philip vinkar vi av vid hans klassrum och Olivia hänger jag med in och går igenom vad som ska hända under dagen samt att hon sätter namnbricka på bringing/buying (om lunchmaten). Idag stod det många roliga ämnen på hennes schema såsom, PE (Physical Education) Music, Continents (Asien ska de lära sig om nu). Så trygg i kläderna tyckte Olivia direkt; "- mamma, jag fixar detta. Du kan gå nu."
Åååå vad skönt som mamma att få höra dessa ord. Och in kom musiklärare med headset på och tog med barnen ut på skolgården för sång och intrumentträning.


Själv kändes det lite märkligt att traska iväg helt alena. Men gud så skönt! Löpardojjorna hade jag på mig så jag styrde benen upp mot Stanford University. Löpning, intervallträning i läktartrappor, fartlek på 400 meters banan.... Hur kul som helst! Och jag var inte ensam. Minst 100 andra mammor mötte jag. Folk i alla åldrar är så oerhört sportiga och springer/går överallt. Sen hem. Dusch. Landade i solstolen..... Luften gick helt ur. Sicken mamma-lyx; en stor latte och en damtidning i solen på en måndag förmiddag!!! Huga, jag blev helt tom och matt! Det har varit en kraftig anspänning inför skolstarten, inte bara på barnen utan även på mamsen :-) MEN allt har ju gått så underbart fint och bra på alla vis - så därför vågade jag nog slappna av! Maximal trötthet i både kropp och själ. Men efter latten och exklusiva intervjuen med Elin Nordegren (Tiger Woods ex-fru) så känns mitt liv attans bra & ny kraft och energi inhämtad. Är väldigt glad över att vi genomför detta äventyr som berikar våra liv enormt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar