fredag 27 augusti 2010

Intensiva dagar

Ooooh My Gosh - är Olivias nya uttryck, men nu lånar jag det!
Det är så jag känner för denna vecka. De sista dagarna har varit omvälvande, intensiva, tuffa och roliga. Och på toppen av allt har min dator varit på reparation för att tangentbordet pajjat - och när de skulle fixa det på Apple så hade det kommit ett rysk och inte svensk.... Så därför ligger jag lite efter med skrivandet! Men Tack alla ni som följer oss - det är så kul att ha er med!


Jag har världens modigaste barn! Både inuti och utanpå! Dom är så duktigt och kämpar attans bra med allt nytt! Så här ser det ut på morgonen när vi packat ihop dagens matsäck!
Ni är bäst - puss på er!



Vi har även hunnit med en härlig middag med familjen Lele. Ravenna går i Olivias klass och storebror Rajeev går i Philips klass. Perfect match! Vi blev utbjudna på middag av föräldrarna Anuja & Avi och hade en riktigt kul & härlig kväll.

Sen har jag blivit med kört också! Stort! Jag fick mitt redan efter 1 vecka och Jörgen går nu i väntans tider :-)) Han har ju lite strul då han heter Nils Claes Jörgen Ericsson och de vägrar att kalla honom annat än Nils, då man i USA anser att det är hans 1:a namn. Men han kämpar vidare med att bli en Jorgen....

Tänk vad dockor kan bygga broar. Olivia med sina dockvagnar gjorde succé när Raveena var över på playdate. Här pysslas och körs det för fullt!

Och vi har fått smaskig post från Sverige. Tänk vad ett kuvert med Kalle Anka, Malaco saltlakrits och damtidning kan glädja en familj. Tack snälla Lotta G för att du tänker på oss just när vi kanske haft vår tuffaste vecka so far!

Nu ska jag sätta fart och steka pannkakor. Typ 100 st. Ikväll är det International Pot-Luck Kick-off Party på skolgården. Alla familjer är där och har med sig mat från sitt land/familj och delar med på långbord... Blir intressant!

1 kommentar:

  1. Oj, oj... va glad jag blir nu attnin dotter har fått sitt tilltalsnamn först i raden av alla tre namn... Hade ingen aning att det var så "over there". Håller tummarna för att Jörgen inte behöver byta namn...;)

    SvaraRadera