söndag 10 april 2011

Yes, I did it! The US Half Marathon!

Det är bra att ha en morot som driver en till träning. Att springa en halv maraton trodde jag aldrig att jag skulle genomföra i hela mitt liv... Så många Göteborgs Varv man har tittat på, men bara tänkt "-starkars människor som utsätter sig för detta.." 
Men NU var det min tur! Väninnan Catrin (som lurat in mig på detta race) och jag lyxade till det och bokade in oss på hotell lör-sön då tävlingen startar redan kl 07.00 inne i San Francisco. Det känns lite tidigt att kliva upp 04.00 och köra in till stan, parkera & rusa till starten. Det var ett mycket bra beslut. Pasta och ett glas rödvin unnade vi oss på kvällen, faktiskt!
Klockan 05.15 ringde klockan. Hoppade raskt i löparstassen och gick ned till hotellfrukosten, men den var ej öppen. Vilket tur att jag hade gröt + en banan med. Det blev grundplåten för dagens urladdning.
Klockan 06.15 ringde svensk-väninnan Annika oss, och anslöt. Det var fortfarande gryning ute och lite ruggigt. Men snabbt blev kl 06.55 och vi stod på startlinjen - knödde oss fram till främre ledet. PANG! Uppförsbacke direkt, startfältet spretade ut sig snabbt. Det var 4-5 miles (1 miles = 1,6 km) innan vi ens kom upp på bron... Vädret var underbart så jag passade på att njuta av utsikt och känslan av att vara med i ett stort race mitt i SF. Tittade ut över vattnet från bron, spanade in Alcatraz och bara gled med. Över bron och sen tillbaka in mot stan. Det gick oväntat bra. Jag gjorde första 10 km på under timman. Perfekt, nu ska jag banne mej kunna komma i mål under 2 h, tänkte jag :-))
Efter en seg sista bit (ungefär 3 miles) sågs äntligen MÅL! YES, klockan var bara 1.53 när jag fick syn på den. Det här kommer jag att ordna!!! Och efter 1.54,39 sek var jag inne & över mållinjen. Hurra. Wow. Vilken grej. Underbar känsla och glädje!
I did it! Placering: 456. Inte så illa fixat!
Här nedan ser ni 3 glada och stolta tjejer; Annika, Catrin & Yvonne.


Men detta är bara början på en spännande dag. Nu ska vi snart åka till flygplatsen i San Jose för att hoppa på "Red Eye" till Florida! Där ska vi bo på ett historisk rosa slott mitt på kritvita sandstanden. Tjohooo, vad livet är härligt! Vi hörs igenom om en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar