lördag 2 april 2011

Spring i benen, grillpremiär och Saratoga Trunk

Hjälp, det är bara 10 dagar kvar tills jag ska springa US Half Marathon över The Golden Gate Bridge... Ooops och jag har faktiskt legat på latsidan :-) I onsdags sprang jag 15 km med väninnan Tina runt härliga Shoreline. Men det räcker ju inte - en halv mara är ju 21 km. Så idag fick det bli genrep! Och det gick oväntat bra. IPod i öronen med musik från svenska Melodifestivalen, strålande sol och löparklockan på. Men en miss hände efter halva sträckan när jag tappade sensorn, som jag har på skosnöret för att mäta hur lång jag springer. Så istället fick klockan guida mig, det funkar det också. Vilken grymt skön start på dagen och få glida runt bland palmer i löparskor uppe på Standford University bland studenter! Livet är bra gott mot mig!

Fredag - härligt! Det har varit en varm vecka och väldigt varm fredag. Barnen var lite matta i lacken så hem och käka glass. Philip körde sin fotbollsträning och under tiden städade vi grillen som varit full med löv och höst-ris. Sen på med hemmagjorde hamburgare, sparrisar och ett glas rödtjut, i utebaren. Inte helt fel...

Efter lång väntan kom äntligen paketet. Med kläderna från Saratoga Trunk i Stockholm. Äntligen fick jag se, klämma, känna och prova klänningarna och topparna. Såååå fina! Lite Odd Molly stil men med finfina rutor och ränder istället. Mina favorit-modeller idag när solen är så varm, heter Ingrid och Mona - du ser dem ovan.Ta dig en titta på alla fina toppar och klänningar som min väninna Fredrika har designat på www.saratogatrunk.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar