torsdag 17 mars 2011

A Very Swedish Home Party

Det är viktigt att livet innehåller många ingredienser - inte bara träning och surdegar! Jo men visst, man & barn & läxor & träningar & tvättning & skjutsningar och annat smått gör man ju också. Men riktigt sugen är jag på att sätta fingrarna i något produktivt, business-liknande projekt som ej är på 100% i tid. Vad blir bättre än ett event vid namn; "A Very Swedish Home Party"?

Det mesta i livet handla om öden, tror jag! Att väninnan Fredrika i Stockholm frågade om jag vill marknadsföra hennes klädmärke Saratoga Trunk i USA samtidigt som vi åker skidor med Catrin och hennes familj i Lake Tahoe och vi bubblar & babblar över massa rödvin och det visar sig att hon sålde coola barnböcker i London som heter Fill&Tell till att Tina säljer spikmattan Padma NailMat och att Sara har en syrra i Sverige med eget bolag, Batie, som säljer sköna tyger..... Vad blir det? A Very Swedish Home Party

Med spänning skickade vi ut inbjudan igår och på bara några timmar fick vi 30 tjejer som tackade JA! Hurra! Och alla får ta med en vän, ooppps det blir 60 pers. Och SWEA ska skicka ut inbjudan i nästa vecka och då blir den minst 30 till............. 

Vi ska ha tillställningen hemma i mitt hus. Ska blir spännande att se hur alla festminglande tjejer ska få plats. Men det är varmt då, så trädgården kommer passa fint. 2 härliga "svenska sponsorer" har vi också fått med! Vin, visst ska det vara vin på party! ALIÉNOR med svenska May-Britt Malbec kommer att bjuda på vinprovning och härliga godsaker skickas hit från Svenska Delikatesser. 1000 tack till Anders och www.swedishculinarydelicacies.com

Sen måste ni ju bara få se det underbara resultat på surdegsbrödet! KitchenAiden gjorde susen! Degen blev mycket slätare och luften kom in superbra i seg-degen! Samtidigt så kändes det fejk - någon annan gör jobbet med knådningen. Äsch, det struntar jag i. Nu är det bara att ladda bunken med mjöl och vatten sen köra på speed 2 i 10 min samtidigt som jag dukar fram frukost till kidsen! Gillar ju att ha många bullar i luften hihi!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar