tisdag 15 mars 2011

Före & Efter...

Känns definitivt som hår och naglar växer betydlig fortare här i solljuset. Kolla in Philips hår. Hans plan var att inte klippa sig innan skolavslutningen (mitten på juni) för att få känna på hur det är att ha långt hår. Men igår ändrade hans sig. -Mamma, jag vill klippa mig NU! Okej, gärna för mig! Han är ju såååå mycket finare i kort hår... Så här såg han ut innan klippning!
Och såååå här fiiiin blev han i kortsnaggad Flat Top!

Jag har blivit med en assisten i köket!
Efter att ha roddat surdeg kl 6.30 på morgonen i flera månader - med armar, träslev och valkar i händerna, tyckte jag det var dags för en investering i en alldeles egen personlig assistent! Det blev en grå stabil KitchenAid. Att röra en deg på 1 1/2 - 2 liter vilken liknar tuggummi i konsistensen för hand är riktigt svettigt. Ska bli så spännande att se vad en assistent kan göra med degen. "Det är ju hålen man vill åt!" Gjorde ett kap; i Sverige ligger modellen mellan 4999-5999:-. Jag köpte min för 199 dollar och med dagens kurs på 6,33 bli det 1259:-. Snacka om kanonpris. Gôtt mos - som ni säger i Götlaborg :-)
Som du säkert hajjar, har jag fått grym fart i köket:-) Och många recept har jag hunnit prova. Istället för en traditionell A4-pärm med kladdiga utrivna recept har jag skapat en virtuell receptsamling. Kolla in: http://www.awesomeyummyfood.blogspot.com/
Bara massa godsaker! Och helt skapad av mig. Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar