torsdag 3 mars 2011

Kickboxning!

Testa något nytt varje dag! Det är bra för din personliga utveckling. Och det gör dig modigare, självsäkrare och berikar ditt liv enormt. Idag har jag testat kickboxning.........
Ja, varför inte? Ena dagen lugn & stillsam yoga och nästa dag grabbig kraftfull kickboxning. Min väninna Ylva drog med mig till detta udda ställe beläget i San Carlos. Stephanie som jag tränar för på måndagar är även boxningsinstruktör så hon var vår coach idag. Svart, grått, svettigt, slitsamt och lite sunkigt.... Lokalen var ju helt annorlunda från andra gymanläggningar! Vårt träningspass drog igång med 10 min hopprep, sen var man svettig och fullt igång.
Så här såg träningsstället ut!
Utgångslägen (Punching) och tekniker som Jab, Cross, Hook, Uppercut, Short straight-punch körde vi stenhårt med. Sen push-ups, ruscher på parkeringsplatsen, sit-ups och massa mer. Huga, jag var helt slut efteråt. Och handskar fick jag låna - men jäklar vad dom luktade illa. Urk! Undrar just om jag kommer kunna röra mina armar överhuvudtaget imorgon?!?! Men jäkligt kul var det :-)

Om kickboxning:
Kickboxning är en kampsport som växte fram i USA under 1960-talet.
Ursprungligen kallades sporten full contact karate. Tävlingsformen uppfanns för att göra det möjligt för olika stilar att mötas. Det fanns också ekonomiska intressen som gärna såg att kickboxningen skulle utvecklas till något som liknade proffsboxning. Till en början var det framförallt Taekwondoutövare och karateutövare som möttes med kickboxningsregler
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar