onsdag 23 mars 2011

Lunchrast

Låt maten tysta mun! Äta bör man annars dör man! Jovisst äter barnen på skoltid, men jäklar vad det går fort. Här ser vi Philip ihop med sina klasskamrater under lunchrasten. Inta mat på stående fot i farten och samtidigt spela lite boll... Hur bra kan det vara för matsmältning. I början klagade Philip ofta över att det var så stressigt på lunchen. Nu har han nog acklimatiserat sig för nu hör jag aldrig något om detta. Men idag förstod jag när jag var och tjuvkikade på hur en lunch går till på Walter Hays.

Här är barnens "bamba" där det borde sitta ned i lugn och ro och njuta av sina hemmagjorde lunchlådor. Istället sitter och står det på skolgården. Idag regnade det också men det verkade inte bekomma barnen. Och sen ska man sortera sin sopor men just nu åker allt i samma tunna.....
Tur att barnen är glada iallafall. Här ser vi Fille med sina 5th Grade´s kompisar och under ser vi en nöjd och glad Olivia!

Jag har blivit medlem i skolans Green Team! Vette-tusan vad jag kan göra för nytta där... Men tror nog att vi i Europa (Norden) är ganska duktiga på att ta hand om miljö och vara medvetna om vad vi kan göra för att hjälpa naturen på traven. Att sopsortera, släcka lampor och spola lagom med vatten är vi drillade i från barnsben. Här lägger många av mammorna barnens lunchmat i zip-påsar som sedan slängs varje dag... Att lära barnen att packa lunchmat i boxar och sedan sortera efter sig är en bit på väg! Det är det lilla som gör skillnad!

Regn regn regn! Det var längesedan jag såg så mycket regn! Thunderstorms, heavy rain & showers och annat varnas vi för på dagarna. Förhoppningsvis är det över på måndag i nästa vecka. Längtar efter soooool! Trodde man ju inte i Californien.... hörde ett ordspråk: man får det väder man är värd (från Belgien)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar