fredag 3 december 2010

Krulligt toppat med julpynt...


Lite läskigt är det att gå till en ny frissa. I ett nytt land.... Men nu är det gjort, och lite hår finns kvar :-)) Efter tips hamnade jag hos The Industry Hair Artists. Gillar verkligen sättet som man blir bemött på - killen i kassan visade mig runt, bjöd på kaffe och berättade var jag skulle byta om. Vaddå byta om? Jag ska ju klippa mig. Men i "omklädningsrummet" åkte hårkappan på och sen landade jag i stolen hos Dianna. Hon var jätteduktigt, speciellt på curly. Men min engelska är inte jättebra på frisörtermer; toppa, bleka, slinga, uppklippt osv men det gick finfint ändå. Nu ser jag väldigt mycket ut som Shirley, The Curly, Temple.

Idag har jag shoppat loss på Paper Source. En underbar affär med vackert papper, stämplar, pennor och annat skoj. Olivia och jag gjorde Lucia-inbjudningar som vi ska dela ut till alla 2:nd Graders på Walter Hays, så att de kommer den 13 dec till skolans aula och tittar på de svenska barnen som sjunger luciasånger. Klippa, limma, måla, riva....
Och nu är Walter på plats! Så heter han, vårt alldeles egna rådjur. Efter att ha haft massor hemma i trädgården i Sticklinge känns det riktigt mysigt att ha honom utanför dörren som lyser upp och håller vakt! Även en härlig granslinga med ljus har kommit upp runt dörren! Jul jul, strålande jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar