söndag 5 december 2010

Jul i San Francisco


Lördag morgon och vi laddar alla för en dag + kväll nere i San Francisco! Olivia och jag åker först, blir hämtade av Malin som jag lärt känna via SWEA. Malin har sin 6 månaders kille Huga med sig, gissa om Olivia blev lycklig. Tillsammans åkte vi alla in till San Francisco för att jobba på den Svenska Julmarknaden som anordnas av SWEA. Mitt i stan, på St Mary´s Cathedral, hölls julmarknaden. Ett härligt frosseri i allt som har med Sverige att göra - träskor, tomtar, pepparkakor, lussebullar, keramik, hattar, böcker osv...

För oss var det banken som hägrade, dvs att räkna ihop alla pengar som drogs in under marknaden. Tillsammans med andra glada styrelse- SWEOR fick Olivia och jag räkna, räkna och räkna. Olivia fick sköta sedelräknaren och var överlycklig. Lite senare kom även Philip & Jörgen och hjälpe oss med räkningen.

Vid 17-snåret stängde vi stället och begav oss ned till hjärtat av SF - Union Square. Middag stod först på agendan och efter råd fick vi bord på First Crush. Härliga smårätter a la tapas intogs och vi mös till 100%. Kvällen till ära var det "Tomtarnas Afton" i San Francisco, så våra luvor kom väl till pass.

Efter det tog vi en promenad till Union Square. Wow, vad underbart vackert med alla ljus. Affärerna var öppna och glada människor överallt. San Francisco är verkligen en vacker stad och alldeles lagom stor. Vi måste bli bättre på att åka hit och bara mysa och njuta av härlig atmosfär. Det tar oss runt 40 min att köra till shoppinggatorna och det är ju ingenting. Helt klart en toppendag.
x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar