torsdag 4 november 2010

BOGO & Bike Ride


Portola Valley Loop - (17 miles, 840 feet of climbing)
Ylva, min svenska och amerikanska väninna lurar ut mig det ena roligare än det andra. Hon är tjejen som fått fart på intervallträning på löparbanorna på Stanford och testat långlöpning i form av halvmaraton. Hon har fått mig att hoppa gunga från deras hustak och nu har hon fått mig att cykla Up Hill i bergen. Härligt med sportiga "typer" i ens närhet. Vi, Ylva, hennes cykelproffs-kompis och jag träffades på Escandido skolan kl 8.45 och kastade oss ut på de stora vägarna och betade av 17 miles i bergen. Vilken upplevelse! Fantastisk natur, små bergssamhällen, vingårdar, kossor och hästgårdar och sen lite motorvägar och en härlig låååång nedförsbacke till Stanford University. Turen kallas Portola Valley Loop eller The Classic Stanford Area Ride.
Fakta: From: 1900 Park Blvd, Palo Alto, CA 94306 To: 1900 Park Blvd, Palo Alto, CA 94306
Driving Distance: 17.3 miles Time: 1 hour, 21 minutes



BOGO! It´s BOGO time.....
Har lärt mig ett nytt uttryck! Vet du vad det betyder? Jag hade ingen aning....
Handlar ibland på SafeWay som är detsamma som ICA och ofta kör det BOGO i butiken. Hmmm, förvirrad stod jag i köttdisken och tittade. Då kom butchern fram; -Köp detta kött, det är jättefint. Du får en på BOGO! Vaddå?
Buy One Get One (free). Hajjar ni, köpa ett paket med kött, typ 4 biffar och få en likadan på köpet.

1 kommentar:

  1. Tjusig blog tjejen:) Nar man ser var "lilla" cykeltur pa kartan sa ser det ganska laaangt ut. Fast nar vi cyklar sa ar det bara harligt - ja och jobbigt saklart men det ar ju liksom hela poangen; - ) kram! Ylva

    SvaraRadera