onsdag 15 september 2010

Celebration!


Det finns många själ till att jag faktiskt trivs så bra i Palo Alto! Vårt fina hus. Det soliga vädret. Det stora språket. De glada människorna. Lättheten till att träna utomhus. Men 2 tjejer gör livet här väldigt positivt, enkelt och roligt! Sara & Sanna - ni är verkligen toppen!

Sara har varit vår räddande ängel från första dagen
(till höger på bilden). Du stod med bananbröd på trappan och tog emot oss den allra första kvällen i Palo Alto. Sen har du hållit oss i handen och haft ett finger med i mycket. Hjälpt mig med allt från Soccer till Lemon Tart. Du guidar oss när det gäller Pot Luck och Fall Fest samt vart man vänder sig med sjuka barn.... Du är ett guldkorn!

Sanna sa det bara "klick" med (till vänster)!
Du anlände till Palo Alto, via Kina, för bara några veckor sedan men är redan en härlig fläkt som gillar latte lika mycket som jag! Och kläder. Och vin! Vi kommer få mycket kul ihop. Och till dig vänder jag mig också när jag har sjuka barn.... Du är ett guldkorn!

Men mina största guldklimpar är ju Philip & Olivia. Så klart! Idag har vi firat. 3 månader exakt i USA idag! Tiden går strålande fort och det ser jag som ett tecken på att vi har det väldigt bra. Idag firade vi med lååång sköööön middag på Thaiphoon, (The Best Thai Restaurant by Reader's of The Palo Alto Weekly) Yummy Yummy! Tyvärr fick inte Jörgen vara med och skåla då han befinner sig i Washinton D.C. Riktigt skönt att slippa laga mat.... Men väl hemma blev det ju ändå en vända vid spisen och fix med barnens lunch tills i imorgon. Undrar just om man kan hitta en bamba-tant på Craigs list....

Kvällen avslutade vi med att Netflixa. Vi har aldrig sett så många filmer som här - men det är ett härligt sätt att lära sig språket på. Ikväll hette filmen DUMA. Helt underbar film som barnen och jag verkligen blev tagna av. Se den, kan varmt rekommendera - som kontrast till all Sci-Fi & Fantasy.

2 kommentarer:

  1. Tjejen! Jag kan bara säga detsamma till dig! Så otroligt glad att möta en person här som det bara sa "Klick" med. Om jag är en frisk fläkt vad är du då?? Hi hi! Ser fram emot många kul, innehållsrika, spännande, fest och soft år här med dig och din familj. TACK för att du alltid är såå himlans go! Kram Sanna som också skall agera bambatant här nu ;-)) Vi får nog leta gemensamt på Craigslist...

    SvaraRadera
  2. Jag vill också bo i Palo Alto..., trots bambatantsvarning!; Nu har det regnat en hel vecka i Stockholm::( Brännan är helt borta och shortsen o bikinin lagda på vintervila. Lite sorgligt. Men, men bara att gilla läget, eller flytta...:)

    SvaraRadera