onsdag 8 september 2010

Back-to-School Night

Back to School Night! Låter som om det är dags för Skoldans. Men i själva verket är det föräldrarmötes-kväll och inga barn tillåtna på skolan. Kvällen började i aulan där skolans Principal, Mary Bussmann inledde med att berätta om skolans värderingar och hur de tar hand om eleverna.

THE WALTER HAYS WAY: Educating the Whole Child
"We believe that children who have strong social and emotional skills are better prepared to handle the challenges of academics, are more resilient, and are more
likely to become the leaders of tomorrow. "


OUR CORE VALU
ES
"We, the students, staff and families of the Walter Hays community, strive to live these values every day. We recognize that with consistent effort and practice, along with our best intentions, we support a safe and
positive environment for all to learn and grow."

Respect, Cooperate, Empathy, Responsible, Inclusive, Integrity,
Initiate, Persevere, Resilient är skolans värdeord!


Sen gick vi till klassrummen och tittade på barnens arbeten. Jag var hos Philip och såg hans Family Crest. Men bäst var det fina meddelandet som han skrivit till mamsen...... Jag älskar dig med, Fille!

Denna dag har vi även hunnit med att göra våra röster hörda - genom poströstning i det Svenska valet! Anar att min röst inte påverkar så mycket i det stora hela, men helt klart ska man ta sitt ansvar och säga sin åsikt :-))

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för fina bilder! Jag har försökt ringa idag utan att lyckas. Ni är kanske redan ute.
    Jag försöker ringa igen senare. Kan ni bekräfta telefonnumren?
    Ha det bra!
    Dag

    SvaraRadera