torsdag 31 januari 2013

The only source of Knowledge is Experience.

40 fyllda år och sitter i skolbänken. Jag älskar det. Mina onsdagskvällar innebär att hoppa på cykeln vid 6.30 pm och bege mig mot Stanford University. Är på plats i god tid för att kunna sitta långt fram och inte missa NÅGOT! Det är fantastiskt roligt att vara stundent, när man har valt ämne och inriktning helt själv...

Review Marketing: Local and Blogs, var kvällen ämne. "Word-of-Mouth, they say, is the most powerful way to market. The Internet has created eWOM... Blogging is a great way to hijack the news!"

Många nya ord dyker upp i denna nya värld
- marknadsföring via/på/genom Internet.

SEO, eWOM och Stranger Marketing är några av ämnen jag nu börjar bli "expert" på. Och bloggar är verkligen perfekt när man vill visa upp ett brand på nätet och det gäller att vara snabbt in på heta ämnen sk newsjacking...


Joo, v
ilken förmån att få vara 40+
och få lära sig så mycket nya saker varje dag! Ytterligare en förmån är att få jobba med Innovation Norway och Royal Norwegian Consulate General. Idag släppte jag av Olivia på skolan vid 8.10, precis som alla dagar. Därefter ställde jag GPS-en på California Street i San Francisco. Att köra upp till city är alltid ett äventyr. 


Hur kommer trafiken att flyta? Kommer jag att hitta rätt? Finns det parkering? Men det är en stor känsla att glida in i denna vackra stad med pulsen, farten och alla härliga utmaningar....

Sten Arne Rosnes är Consul General och en helt underbar herre. Honom lärde jag känna vid en av mina tidigare "Inspiration Trips" då Norske SpareBanken besökte The Bay Area. Idag träffade jag honom för att kicka igång nästa projekt - när "norska regeringen med deligation" kommer hit i maj. Ett stort projekt som kommer att innebära nästan fulltid framåt.

Det är inte varje dag, i arbetssammanhang, man blir välkomnad med öppna armar vid första mötet. Sten Arne hälsade mig varmt välkommen till norska teamet men orden: -det är ingen slump att du sitter här idag, utan du imponerade med upplägget, innehållet, proffsigheten och affärs-tänket då SpareBanken var här.... Oooops, man blir glad ändå från tårna till hårrötterna när man får höra något sådant. Heja Norge!


Mitt äventyret slutade inte här - lunch med Svenska Super-Heros: Gunilla och Jenny! Gunilla är författare och kommer den 15 feb släppa boken: "Att älska varandra i längden och på bredden!" i Sverige. Gunilla har kontor hos Jenny, som är vd för reklambyrån Skona här i San Francisco. Tänk, vilka super-coola kvinnor dom är! Och dom får jag käka lunch med i solskenet, hihi.... Sen, mot Palo Alto och plocka upp Olivia i skolan. Vilken produktiv dag!


Dagens tänkvärt!



1 kommentar:

  1. Hej Yvonne! Vilket betyg!!:) Bättre kan man inte få - GRATTIS!! / Kramar Karin

    SvaraRadera