torsdag 24 januari 2013

Early in the Morning.


Att väcka barn på morgonen gör ont i hela mamma-hjärtat! Det är bäcksvart ute, lite ruggigt inne och så varm och gott under täcket... Kl 7.10 am är det Philips tur att kliva upp. Han börjar skolan kl 8.05 och behöver cykla hemifrån runt 7.45. Olivia får sova 20 min längre och kliver alltså upp vid 7.30. En lugn, och lite tyst frukost, hägrar här hemma. TV´n står på i bakgrunden för att ge en bild om något stort har hänt ute i världen...

Olivia skuttar upp ganska lätt och är lite nyfiken på vad som finns i lunchboxen. Japp, fortfarande kliver jag upp sjukt tidigt och fixar lunch till barnen. Efter jul/nyår har jag gjort ett ryck och är bättre på "varm-mats-fronten" efter att ha köpt nya "containers" som håller maten varm lite längre. Idag blir det dock kalla pannkakor med färsk frukt, cheese string, vatten och en liten kaka-bit till efterrätt.

Sen Off to School och jag tar mig en cykelrunda över Sierra Nevada!
Just kidding, men nästan. Jag går på ett pass som heter uCycle och tränaren är en fd tävlingscyklist, så han tar oss över höga berg och genom djupa dalar, i vårt mindset! Det är riktigt häftigt att cykla i mörker med hög musik och få någon att skapa bilder hur du kör "uphill" fast cykeln står helt still....


Efter det är jag supertaggad att köra "internet-läxförhör" för min kurs på Stanford; Marketing without Money, SEO. Efter varje lektion måste man göra ett test för att få ut betyg från kursen. Vill du testa dig - här kommer 2 av frågorna från gårdagens lektion (klicka på dem så blir de större och du kan läsa ordentligt):














I can tell - everything is about links!!!
Links are like votes, you need plenty! Vad har jag mer lärt mig? Link juice handlar inte om färsk pressad juice utan om hur du länkar inbound. Google är kungar "on search" med 90-95% av marknaden. Nr 2 är bing.com som ingen känner till... Min lärare anser istället att YouTube är nr 2 när det gäller search engine. Annat jag lärt mig när det kommer till marknadsföring på nätet är att bloggar är mer värdefullt än twitter.... Därmed har jag tagit beslutet: jag kommer att forsätta hålla liv i JYPO-bloggen. Bra va! Det känns himla smickrande att ca 1000 pers läser min blogg. OMG! (oooh my god, som en sann amerikan hade uttryckt det).

Sist men inte minst - något att tänka  på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar