tisdag 22 januari 2013

BFF - Best Friends Forever


Idag hade Olivia bestämt "playdate" med kompisen Hyunah. Tjejerna går i samma klass, 4th grade med läraren Mrs Lindsay, och har även spelat på samma soccer-team. Jag plockade upp tjejerna i skolan och vi åkte och handlade färska bagels på "House of Bagel" i Palo Alto! Yummy. Här finns stans absolut godaste bagels och bagarna är alltid lika gulliga - kids blir "mutade" med smakprov / minibagels i butiken. Nu har vi hittat våra favoriter som är: plain, egg och cinnamon suger. Bagels är perfekta att ha i frysen och blir smarriga i rosten, med creme cheese på...


Åter till Hyunah och Olivia. Det är lite kul att just dessa två tjejer är så goa kompisar. Hyunah har faktiskt bott 3 år i Sverige. Jag trodde först att hon skojade med mig, när hon berättade att hela hennes familj bott i Lund innan de flyttade till Palo Alto. Ursprungligen kommer hon från Korea och hennes pappa är anställd på Sony Ericsson som numera heter Sony Mobile och därför har det bott en vända i Sverige. Världen är bra liten!

Just det, världen är bra liten. Nu kommer jag börja gå under norskt flagg då jag blivit inhyrd av Innovation Norway för att genomföra projektet som på norsk benämns så här:  "en stor næringslivsdelegasjon fra Norge som du er prosjektleder for...." Man kan väl lugnt säga att hela familjen är mångkulturella världsmedborgare numera!


Dagens tänkvärt: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar