onsdag 20 oktober 2010

Spring, sockerkaka, Siv och stickning...


Dagen började såklart med frukost. Idag var vi uppe ovanligt tidigt så det blev tid till att se svenska Aktuellt på iPaden med rapport om bla amerikanska valet och organisationen Tea Party - så det passade ju extra bra. Hörde också att ni har oväder på ingång i Sverige. Snöstorm i norr. Huga!

Efter lämning i skolan blev det en tur till Baylands Park och träning. Idag provsprang vi sträckan inför löptävlingen den 7 nov. Ylva, Satchi, Sharon och jag gav oss ut på ny sträcka i nytt område på grusstigar vilket kändes underbart efter mycket asfaltsträning i Palo Alto.

Efter hurtig start på dagen blev det dags för en hederlig svensk sockerkaka. Baka, baka liten kaka, mjöla den och pricka den och SHUSSSSSS in i ugnen! Kan verkligen rekommendera sajten www.recept.nu som används flitigt här hemma. Idag blev det Leila´s saftiga kaka. Och det är alltid trevlig att ha något med sig när man är bortbjuden på kaffe...

Eftermiddagen spenderade vi hos avlägsna släktingen Siv. Min pappas kusin från Varberg som flyttat till Sunnyvale. Och numera känns hon som närmaste släktingen, iallafall avståndsmässigt.... :-)) Alltid lika underbart att träffa denna krutgumma som tillfrisknat efter operation. Just nu laddar hon för SWEA´s julmarknad och tillverkar hattar, halsdukar, vantar, tofflor och annat gossigt som går att göra av garn. Barnen fick med underbara innetofflor. De blir perfekta att använda i vårt hus som har kalla golv...

Tyske köttmästaren Dittmer tittade vi in hos på hemvägen. Prinskorv, rökt skinka, tysk salami och annat gott fick med hem. Och vi kan vänta några veckor till med att boka oss på svensk julskinka :-)) Men tänk, bara 2 månader kvar till jul...

3 kommentarer:

  1. Vilka fina hattar ni har!;) Kan tänka mig att de där tofflorna är goa på kalla golv.

    Ang snö så för din info så har se tydligen snöat i Gbg idag. URK!!! Nu ikväll blåser det sanslöst hörde jag. Saknar det INTE!!;)

    Lite kul att du bakar sockerkaka när jag gör pumpasoppa här hemma. Borde väl vara tvärtom...?;) Nu när jag är hemma har jag bakat lite o det är faktiskt riktigt kul. Smulpaj har det blivit en del o kladdkaka självklart. Behöver ju extra energi nu när jag ammar...;) Kramar

    SvaraRadera
  2. Ska du baka något riktigt smakiskt så prova Magic Bars.
    Yummy yummy och (kanske) nyttigt :-))

    http://allrecipes.com//Recipe/magic-cookie-bars-from-eagle-brand/Detail.aspx

    1000 kramar

    SvaraRadera
  3. ... o nu snöar det här i Stockholm! GALET!!! Det är ju bara oktober!

    Tack f receptet!:D

    Min o de flesta andra svenskars klocka är 02:38, men Sofia tycker uppenbarligen att det är dag...;s

    Kram

    SvaraRadera