onsdag 27 oktober 2010

Disco-Queen & a very excellent son


Jag är så stolt! Den 24 aug började barnen i skolan. Idag, faktiskt bara 2 månader senare, är barnen mer eller mindre helt integrerade i vardagen här i Californen. Snacka om anpassningbara barn. Jag är en väldigt "proud mom", som droppar av Olivia på Birthday Party hos Isabella. Olivia dansar in och pratar & fnittrar helt fritt med sin 7-åriga tjejkompisar... Tema: Just wear pink, white and black. De fick göra naglarna, dansa disco med boan, käka pizza och sminka sig.

Och ändå stoltare blev jag imorse när Jörgen och jag var på Parent-Teacher Conference, dvs utvecklingssamtal. Barnen bedöms inom Work Habits, Attitude samt beskrivning var de befinner sin inom Subject; Reading, Math, Science, Social Studies and Writing. Philips fröken, Mrs Kerscher, är en underbar lärare som är lite hård, väldigt rättvis och krävande, hade satt betyg på Fille. Han fick nästan bara Excellent! Helt fantastiskt bra jobbat - efter 2 månader... Jag är imponerad. Bla sa hon "- he is a very strong reader for a second language learner"! All tid & allt kämpande med läxorna har verkligen lönat sig :-))

Glad i hågen gick jag hem och bakade grovt bröd. Saknar det massor! Här en "dansk råglimpa" som är piffad med svensk sirap från IKEA, lingon och aprikoser. Blev riktigt bra och äntligen ett bröd att bita i... Här är det mesta vitt, vitt eller vitt på brödfronten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar