torsdag 14 oktober 2010

Ett stort grått monster!


Vår nya egna bil är här nu! För första gången i mitt liv har jag kört en AUDI. Vi beställde och köpte en bil över nätet innan vi lämnade Sverige - gick helt på känslan när det gällde att beställa färg, inredning, utrustning mm för vi hade ej tid att kolla ordentligt hos någon AUDI-återförsäljare. Jag hann inte ens provköra... MEN jösses vilket lyckat inköp. AUDI Q7 2011. Wow, den är stor, hög, cool, superskön och som en cab för mestadelen av taket går att rulla bort. Utrustad med ALLT. Jag behöver inte ens ta ut nyckel eller mobil ur handväskan för att kunna köra iväg, snacka i telefon, lyssna på iTunes eller hitta till rätt adress - det är bara att ta ett prat med datorn i bilen - så fixar den allt. Känns som ett rymdskepp! Här skrivs kontraktet på och barnen provsitter.

I bilen kör man med full luftkonditionering för det är extra varmt här just nu. Temperaturen ligger över de normala för årstiden med ca 6-9 degress. Olivia har svettats och får här ta sig en dusch i trädgården för att svalka sig. Runt 35 grader är faktiskt riktigt hett. Bilden med palmerna är tagit vid vårt mysa shoppingcentrum som heter Town & Country. Här träffade jag SWEA-tjejen Helene Karlsson som sitter i SWEA´s styrelse. Nu har jag blivit involverad i den svenska julmarknaden i San Francisco som äger rum den 4 december - och ska jobba i banken!!! Ska bli urkul att få vara med på detta event.


En marathon är 4,2 mil eller 26,2 miles! Jag fick nöjet att sällskapsspringa runt omkring på Stanford med en marathon-tjej, Clara, igår. Wow, vilken kul grej. Vi var 5 tjejer som sprang med för att göra Clara´s runda lite roligare och under 1,5 h berättade hon om löpning, protein, träningsformer mm medans hon höll tid på miles och hastig. Vilken tjej! Känner att jag hamnat i "rätt sällskap" med dessa sportiga tjejer som förgyller dagarna och fyller på mig med energi...

Imorse blev det panik och brådis. Vi hade ju glömt att sätta ut soptunnorna.... Jag hörde hur lastbilen körde ute på gatan i tidig morgonstund. Studsade upp, rafsade åt mig lite kläder och rusade ut i mörkret. Ut på baksidan och öppnade grinden och fick ut alla 3 tunnorna i ett nafs! Puh! Nu slipper vi ransonera sop-slängandet för det dröjer 1 vecka till nästa hämtning. Varje onsdagkväll rullas soptunnorna ut på vår gata för att sopbilen plockar upp på torsdags mornarna. Tidigt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar