torsdag 1 juli 2010

Släktträff

När det blev klart att vi skulle flytta Californien berättade min pappa Alf att vi har släkt i området Sunnyvale. Siv. Men oj, det är ju bara någon mil från Palo Alto, där vi bor tänkte jag. Men sen blev det mycket flyttfokus och jag glömde bort släktingen Siv! Efter 1 vecka här fick jag mail från en Edna i Varberg (Sverige). Hoppsan vilken överraskning, då hon är syster till Siv i Sunnyvale. Så adress och telefon fick jag via Edna och idag har barnen och jag varit på släktkalas hos Siv!

Sicken krutgumma! 76 år och reser land och rike runt i USA och visar och säljer garner. Vi fick en fantastisk dag med många roliga berättelser, fina saker att titta på och härliga hattar att prova. Siv har en underbar trädgård, en riktig oas med apelsinträd, hemmasnickrade bänkar och mysiga platser för katten Tilla-Lilla.
Philip & Olivia fick möta en äldre generation och det var med stora öron det lyssnade till Siv´s alla livshistorier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar