torsdag 21 februari 2013

Growing Up.

Stop the Clock! My Kids Are Growing Up Too Fast! Så känns det på ett sätt - men å andra sidan är det lyx när barnen kan klara sig lite själva. Nu när jag har blivit en 100 % "heltidsarbetande hemmafru" är det svårt att få tiden att räcka till. Olivia slutar skolan 2.45 pm och då är den outtalade regeln att en vuxen hämtar. Alltså, inga barn går hem själva fast dom går i 4th grade. 



I förra veckan fastnade jag i möte uppe i San Francisco och hann inte hem till Olivia´s "pick up". Hon fick helt enkelt cykla hem själv. Inget konstigt om man bor i Sverige - men här är det helt annorlunda. Sedan dess har Olivia fått cykla hem flera gånger och hon är stolt som en tupp! Nu fixar jag mig själv....



På cykel med rygga, hjälm och mina uppmanande ord - titta åt både höger och vänster när du korsar de stora vägarna - kommer hon farande. Lite läskigt säger mitt "mamma-hjärta" att ha barnen cyklande i trafiken. Men någon gång måste de ju växa upp och ta eget ansvar. Philip klarar sig till skolan själv, alltid på cykeln.

 

Bedbugs! Har du hört talas om det?
Vi har sedan länge hört att dom är vanliga på hotell och bor i mattor, så inga väskor på golvet när vi är hotellgäster. Nu undrar jag, om Olivia kan ha haft "bedbugs" i sängen i Tahoe. Hon har nämligen fått små prickar på kroppen - 4-5 på kinden och 12-15 på magen, efter att vi kommit hem. Först tänkte jag vattkoppor, men det hade hon i massor när hon var 3.... Hmmm, återstår att se vad det kan vara. Tvättmaskinen går varm och hon skrubbar sig varje dag och inga nya har dykt upp. 


Myth and facts about Bed Bugs:
Bed bugs are small insects that are usually active at night when people are sleeping. Adult bed bugs have flat rusty-red-colored oval bodies.

What do bed bugs look like?
Adult bed bugs are about 1/4 inch long (about the size of an apple seed).
They are big enough to be easily seen, but often hide in cracks in furniture, floors, or walls.


Bed bugs only bite in the dark.
False. Although bed bugs tend to be more active at night, they can bite at any time.


Bed bugs are not known to cause or spread diseases.
True. Bed bugs have not been shown to cause or spread diseases. Some people will react to bed bugs bites and excessive scratching can lead to secondary infections.


Nog om bugs, prickarna är säkert snart borta!


 
Diplomerad Marknadsförare inom SEO Marketing får jag numera kalla mig. Efter att ha gjort en intensivkurs på Stanford i "Marketing Without Money" känner jag mig riktigt kunnig på marknadföring via våra gratis kommunikationskanaler: Twitter, Facebook, Google, YouTube, LinkedIn och Bloggar.


SEO - vad betyder det då? Search Engine Optimisation

“SEO is fundamentally a set of methodologies that make it easier for search engines to find, include, categorise and rank your web content.”


"SEO has a specific purpose in the internet marketing niche. It is meant to increase the position of your website as high as possible in general search engines like Google or Yahoo for example. Along with some other online marketing branches, SEO can also be labeled as search engine marketing because it can be offered exclusively to listings that are being paid. Websites that rank higher in general search engines have increased traffic because a lot of people access them on a daily basis."

 
Vår Stanford-lärare, Mr Jason McDonald, har varit oerhört inspirerande och jag är överraskad hur generös han är på att dela med sig av material, såsom:
- SEO Workbook - SEO explained, step by step!

-
SEO Toolbook - Free SEO Tool
-
Social Media Tools Toolbook 
- Free Social Media Marketing Tools


Så här beskriver han sin utbildning:
"This hands-on course will teach you the secrets of marketing without money—think of it as “creating buzz without bucks.” For entrepreneurs or marketing managers, there are strategies to build awareness, programs to generate trial, and activities to involve early users in the building of your business—all with little or no cost. Marketing on Facebook, Twitter, YouTube, Yelp, and other sites can combine the power of free on the Internet with the viral dynamics of Web 2.0 promotion. "

Vilken lyx att ha ett av världens bästa och vackraste Universitet runt hörnet. Jag gick i denna klassiska byggnad som heter The Wallenberg Hall.

Något tänkvärt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar